Temporary Maintenance Processes

Effective March 19, 2020 until further notice

 

Due to the COVID 19 Pandemic, we are moving to emergency only maintenance in units. This means that we will only be completing life safety, building safety and health and safety work in occupied units, and we will need to take additional steps in those situations.

 

How does this affect tenants?

 

New or Existing Maintenance Requests:

  • We will let you know when you submit the request whether the request is considered urgent life/building safety or not.

    • In cases where GHC is completing maintenance, the maintenance process below will apply.

    • We have asked any contractors we employ to ensure social distancing from our tenants while in the units as well.

  • We will address your non-urgent maintenance request, in order of priority, as soon as this process allow us to.

 

Process when Maintenance Worker enters a Unit:

  1. Our worker will wear gloves and mask, avoid touching face.

  2. They will practice social distancing. Occupants must stay 2m away from staff member at all times.

  3. We will ask you to sanitize/ wipe down the area where maintenance will be required where possible, ahead of the maintenance worker accessing the unit.

  4. Maintenance worker will try to limit physical contact with the unit, dispose of gloves and wash hands as soon as possible upon leaving the unit. 

 

Required Process for any contractor accessing a GHC Unit:

  1. We will ask them to wear gloves and mask where possible

  2. We will ask them to practice social distancing. Occupants of the unit that must stay 2m apart from contractor at all times

  3. We will ask you to sanitize/ wipe down the area where maintenance is required where possible, ahead of the contractor accessing the unit.

 

The maintenance worker or contractor have the right to refuse to enter a unit if these processes are not in place, for example if the tenant has not sufficiently cleaned the area where maintenance is required.

We apologise in advance for inconvenience this may cause, but it is our responsibility to put the health and safety of our staff and of our tenants first.

 

Please keep checking the website for important updates!

Processus de maintenance temporaire

En vigueur le 19 mars 2020 jusqu'à nouvel ordre

 

En raison de la pandémie COVID 19, nous passons uniquement à la maintenance d’urgence dans les unités. Cela signifie que nous effectuerons des travaux pour la sécurité des personnes, la sécurité des bâtiments et pour des raisons de santé et de sécurité dans les unités occupées, et nous devrons prendre des mesures supplémentaires dans ces situations.

 

Comment cela affecte-t-il les locataires?

Demandes de maintenance nouvelles ou existantes :

  • Nous vous informerons lorsque vous soumettrez la demande, qu'elle soit considérée comme urgente pour la vie ou la sécurité du bâtiment.

    • Dans les cas où GHC termine la maintenance, le processus de maintenance ci-dessous s'applique.

    • Nous avons également demandé à tous les sous-traitants que nous employons de garantir une distance sociale par rapport à nos locataires dans les unités.

  • Nous traiterons votre demande de maintenance non urgente, par ordre de priorité, dès que ce processus nous le permettra.

 

Processus lorsque le préposé à l'entretien entre dans une unité:

1. Notre travailleur portera des gants et un masque, évitera de toucher le visage.

2. Ils pratiqueront la distance sociale. Les occupants doivent rester à 2 mètres du membre du personnel en tout temps.

3. Nous vous demanderons de désinfecter / essuyer la zone où un entretien sera nécessaire dans la mesure du possible, avant que le personnel d'entretien n'accède à l'unité.

4. Le préposé à l'entretien essaiera de limiter le contact physique avec l'appareil, se débarrassera des gants et se lavera les mains dès que possible en quittant l'appareil.

 

Processus requis pour tout fournisseur accédant à une unité GHC:

1. Nous leur demanderons de porter des gants et un masque si possible

2. Nous leur demanderons de pratiquer la distance sociale. Les occupants de l'unité qui doivent rester à 2m du fournisseur en tout temps

3. Nous vous demanderons de désinfecter / essuyer la zone où un entretien est requis dans la mesure du possible, avant que le fournisseur n'accède à l'unité.

 

Le préposé à l'entretien ou le fournisseur a le droit de refuser d'entrer dans un logement si ces processus ne sont pas en place, par exemple si le locataire n'a pas suffisamment nettoyé la zone où l'entretien est requis.

 

Nous nous excusons à l'avance des inconvénients que cela pourrait causer, mais il est de notre responsabilité de faire de la santé et de la sécurité de notre personnel et de nos locataires une priorité.

 

Veuillez continuer à consulter le site Web pour les mises à jour importantes!

Out of Hours Maintenance Emergency Line: 613-691-5300

This line is available between 4.30pm – 8am every day and holiday periods. An emergency is defined as a major flood, no heat, no water or if none of your toilets are functional.  Tenants may be charged $100 for any after-hours emergency calls for non-emergency situations.  If this is not an emergency, please call 613-748-6606 during regular office hours Monday to Friday between 8:00 – 4:30 or visit our staff during office hours at #35-2676 Innes Road (Tuesday 1-4pm and Thursday 1-4pm).

If you see or experience illegal activity, fire, or a medical emergency – call 911. For all other non-emergency maintenance matters email repairs@gloucesterhousing.ca or call 613-748-6606 x305 Monday – Friday 8-4.30pm.

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Lightbulb and Smoke Alarm Maintenance

Gas Heating Furnace Filter:

Bathroom Fan Maintenance:

Snow and Ice Removal:

Entretien des ampoules et des détecteurs de fumée

Filtre de fournaise de chauffage au gaz:

Entretien ventilateur de salle de bain:

Enlèvement de neige et de glace:

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